onsdag 26 augusti 2009

Tillbaka i vardagen

Hemma igen och här regnar det, I say no more... Längtar redan tillbaka till Spanien och värmen, mornar med havsbad och ljumma kvällar med god mat. Vi var naturligtvis på återbesök på Tango Tapas, en förträfflig tapasrestaurang i PdI. Tapas består av olika smårätter som man delar på. De kommer in allt eftersom de blir klara. Timjansmarinerade kycklingsklubbor, räkor i vitlöksolja, kycklingfile i bacon, Serranoskinka, potatis i mojosås osv... Maten här är fantastisk om man hittar rätt restaurang och inte fastnar i de trista turistkvarteren vid stranden där skräpbutikerna ligger på rad jämte sunkiga matställen. Bahia Feliz var iaf bättre är väntat vad gäller hotellet så ett återbesök är inte omöjligt. Ungarna trivdes och det var varmt både i poolerna och i havet. potatis i mojosås, serranoskinka, tomater med ost

Nu väntar vardagen och nya cellgifter, trodde jag, men de är uppskjutna igen. Läkarna på KK vill göra en ny CT (datortomografi) i morgon torsd för att kolla läget så att det är rätt sorts cellgifter jag går på. Min typ av cancer är ovanlig och behandlingen inte självklar. Jag både vill och vill inte veta resultatet av undersökningen. Men det innebär troligen en helg till utan cellgifter = jag mår bra. Så då kanske det blir Stockholm och fest, iaf för mig och ungarna.
Kan inte låte bli att göra ett litet inlägg i den politiska debatten, man kan undra varför man är medlem i facket eg? Läs Annies inlägg om byggnads, tänkvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar