onsdag 9 september 2009

Höstskörd

Nu lyser flitens lampa här hemma, jag syltar, lägger in och skördar grönsaker. Dessutom var vi på Tolarps gård i Skärstad och handlade ekologiska grönsaker så nu fylls det på i frysen. Dessutom har vi bakat en del, jag och Ella. Alla höstaktiviteter börjar också och Ella går i sin nya gympadräkt en sväng varje dag för att få in känslan till söndag då det börjar. I helgen blir det landsbygdsmässa på Liseberg med jobbet. Vi ska markandsföra skolan och umgås hela helgen, det ska bli kul. I väntan på besked från Linköping har jag idag planterat fyra buskar, klippt två äppelträd och sått gräsmatta.

Lite om cancereländet också. I dag fick jag äntligen ett svar från Linköping. De är inte helt nöjda med hur resultatet är. Det är dock svårt att säga fullt ut hur det verkar då jag bara fått två behandlingar och det är en typ av cellgifter som verkar långsamt. De ska ha röntgenrond på fredag och då bestäms om jag fortsätter på samma cellgifter eller om det blir nya. Så nu blir det återbesök i Linköping vilket både känns bra, då jag har förstroende för läkarna där, men också ångestfullt då jag får veta mer bestämt hur läget är. Om jag får börja på nya cellgifter så är risken att det blir mer illamående och att håret ryker. Fast det viktigaste är att jag får den behandling som passar mig bäst.
Ella och jag har bakat muffins
Gympakläder från kusinerna
Inlagda plommon och syltade gröna tomater
Från tolarps gård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar