torsdag 23 april 2009

Köpnoja

Vet inte om det beror på sjukdomen men just nu så rinner pengar mellan fingrarna, blommor till trädgården och leksaker till Ella har det handlats mycket av. Måste väl fylla vardagen med roliga saker kanske. Tillbringar mycket tid i trädgården just nu, måste ha något att pyssla med hela tiden.
Nu har jag iaf papper på mina åkommor, i går kom alla journalskopior som jag ska skicka vidare till försäkringsbolaget. (tack för att man är så förståndig att man har en bra sjukförsäkring) Diagnosen lyder malign tumör i livmodern och malign tumör i bindväv och mjukvävnad i bäckenet. De har dessutom hittat tumörer på tarmarna men dessa har visat sig vara godartade, tack för det. Levern visar heller inga tecken på tumörer. I morgon ska jag inställa mig på Ryhov kl 07.00 för provtagning och sen Datortomografi. Lite kluven inför dessa undersökningar, vill gärna ha besked men är rädd för att beskeden inte är positiva.
Så i väntan på detta ska jag så både dill, sallad och palsternacka i mina odlingslådor och gräva ner ett par buskar.
Det som värmer mer än vårvärmen just nu är alla som hör av sig på telefon, mail, facebook m.m. med hälsningar och glada tillrop. Det är skönt att veta att så många tänker på mig även om jag inte alltid orkar med att svara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar