tisdag 19 maj 2009

tvära kast


Tänk vad livet är enkelt när man är tre år, en promenad med dockan så är lyckan gjord.

I går var vi på Cirkus, jag och barnen. Mycket uppskattat av barnen. Det var alla möjliga typer av djur, hundar, getter, lamor, katter osv och Ella klappade facinerat händerna efter varje nummer. Själv var jag mer facinerad över hur urusel klädsmak vissa cirkusartister har :-) Tyvärr för mörkt för att ta några bilder men jag tror att en promenadbild på Ella glädjer mer!


Innan helgen ringde de äntligen från Linköping och den trevlige Per Rosenberg har berättat vad deras provtagningar har kommit fram till. Endometriellt stromacellssarkom vilket innebär den "snällare" varianten av sarkom i livmodern. Patologen tror dessutom inte på spridning utanför livmoder = inga metastaser! Detta är det bästa av allt då det är metastaserna som är det farligaste med cancer. Så nu känns det som man har en bra chans iaf, Life here I come. Vad det gäller förändringarna i lungorna så är de så små (3-7 mm) så Per tror att de kan bero på ett helt liv med astma och flera lungsäcksinflammationer. Den 27 maj ska jag skrivas in på onkologen i Linköping, Då blir det prover och de ska söva mig och "kolla" att det ser ut som de tror, inga metastaser. Dessutom blir det ny Datortomografi för att hålla koll på mina förändringar i lungorna mm. Så i början av juni vet jag om Linköpings goda nyheter stämmer, håll tummarna.

I morgon är det möte i Jämställdhetsutskottet så då blir det ett besök till Rådhuset, vi ska besluta om ett förslag för förutsättningarna för fortsatt arbete vad gäller jämställdhet i kommunen. Mitt första politiska arbete på fler månader.

Sen bär det av till Falkenberg och välförkänt semester i stugan för hela familjen. Ingen dator ska jag ta med, det blir bara promenader vid havet, god mat och göra kul grejer med ungarna. Det är välbehövligt efter de senaste månadernas ångestresa. SEMESTER!

1 kommentar:

  1. Hej Maria! Jag har just läst ditt inlägg fr 19 maj. Och nu håller jag tummarna för dig när du ska till Linköping den 27 maj. En stor kram från mig och du finns i mina tankar (livet är inte rättvist alltid). Vi ses snart på Krestsstyrelsen. Hälsningar Eva

    hoglundemo@telia.com

    SvaraRadera