lördag 30 maj 2009

Ett märkligt besök

Nu är man då hemkommen efter ett första besök på Onkologen i Linköping. Det var både positivt och negativt. Det känns konstigt att gå runt i denna byggnad där alla har cancer. De flesta betydligt äldre än mig men även en del yngre. Jag såg en tjej som såg ut att vara i Emmas ålder, då kan man inte låta bli att bli illa berörd. Personalen här är jättetrevlig och proffsig så det väger upp lite obehaget i att vara här. Nu har jag varit sövd och blivit genomgången i bäckenet och det enda de hittade var en liten förhårdnad som de tror beror på läkningen men tagit prov på för säkerhets skull. Så nu är det väntan igen, på provsvar och på ny datortomografi nästa vecka. Den 9 juni är det ny inskrivning i Liköping och då blir det nya tester även i buken då de ska öppna mig för att ta bort äggstockarna (klimakteriet here I come...). Man vill inte gärna ha en massa östrogen som simmar omkring och riskerar att cancern kommer tillbaka. Men viktigast är de biopsier de ska ta överallt för att bekräfta att ingen spridning skett.


Ute är vädret underbart och när jag hade permis från Linköping åkte jag och Kenth iväg en sväng till Bergs slussar och fikade och när man ändå var i krokarna var det inte långt till Cloetta och deras fabriksförsäljning av choklad, I say no more...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar