tisdag 14 juli 2009

Återbesök efter 4 år

I dag har jag varit på KK och fått nya cellgifter. Efterson jag har livmodercancer så är jag deras patient. Det känns lite konstigt att vara här idag, på pricken 4 år sen jag låg här med en nyfödd bebis. I dag fyller Ella 4 år men vi firade henne redan i går eftersom Kenth åkte till Österike på jobb i morse. Massor av paket och jordgubbstårta. Sen åkte vi till Göteborg och gjorde Universeum med bror + barn. Hajarna var häftigast tyckte Ella. Kort på födelsedagsbarnet kommer sen då de är i kenths kamera och därför på väg till Österike.

I dag var jag och hämtade ut ytterliggare en medicin. När jag fick beskedet om cancer pratade läkaren om att detta påverkar ens ekonomi. Då tänkte jag inte så mycket på det men nu börjar jag inse vad hon menade. Det är inte bara minskad inkomst pga sjukpenning, dessutom är det mediciner, resor, dyra kosttillskott osv. Vi försöker ändå unna oss lite på semestern, lite kul med ungarna måste man ha. Vi får börja spara i höst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar