onsdag 18 februari 2009

Inga skattepengar till Saab

Självklart ska inte våra skattepengar gå till ett företag som inte producerat någon vinst på en massa år, det känns som lotteri. Det är inte statens sak att "sponsra" GM men jag kan förstå frustationen för alla de i Trollhättan som jobbar där. Alla underleverantörer osv som på något sätt är inblandade i saabs tillverkning kommer att få en tuff tid framöver. Men jag tycker inte att den Svenska regeringen ska ge efter för GMs hot. De miljarderna kan vi använda bättre tycker jag. Annie skriver i sin blogg Varför ska man med skattepengar köpa ett bolag som ingen annan i hela världen vill köpa och som inte gått med vinst på fjorton år? Så rätt, så rätt.
Om GM försöker lasta över ansvaret på den svenska regeringen så tycker jag Maud gör rätt som inte spelar Monopol med våra skattepengar.

I dag har jag varit en riktig kändis, P4, Lasso har varit och gjort ett reportage med anledning av vår nya profil, Djursjukvård. Nu kan alla gymnasieelever i Jönköpings kommun få chansen att bli "undersköterska" på djur. Lyssna på mitt inlägg, det är 17.15 ca
Dessutom har JP varit här, ska bli spännande och se vad de skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar