söndag 27 september 2009

Återtåg

Nu är man på väg tillbaka igen efter de fyra första dagarna med cellgifter. I tisdags var det ändå ett skönt återseende, jag blir ju bättre av cellgifterna så även om livet känns pest och ångestfullt några dagar så behövs mina gifter. Åse bjöd på fika på äkta landstingsmaner, dvs mazarin i folieform och ljummet the.
Man blir väl ompysslad när man är där. Efter några timmar med dropp så var det bara att styra kosan till jobbet och göra klart det sista av restuppgifterna i Djurparkskursen. Illamåendet och allt det andra kommer först dagen efter så hela tisdagen orkar man jobba en del. I lördags var det öppet hus på skolan och jag var där en timma, det är ungefär vad min ork och koncentrationsförmåga klarar av. Ella fick rida ponnyridning, mata getterna med knäckebröd och vinna på lotteriet så hon var nöjd.
Annars är hon mest nöjd här hemma med sina "romerska ringar" inköpta på IKEA. Efter ett besök hos vänner i Tyresö blev detta ett måste på inköpslistan. Själv vågar jag inte hänga i dem, är rätt övertygad om att där finns en viktbegränsning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar