söndag 13 september 2009

Liseberg

Sitter på hotellrummet och väntar på att det är dax att bege sig till Liseberg och en till dag med marknadsföring avskolan. Gårdagen var kul men tröttsam, vi startade tidigt med att bygga upp vår del av stora scenen. Vi dekorerade terrarier och fågelburar och resultatet blev riktigt bra, naturligtvis bättre än de andra naturbruksgymnasierna på plats. Mycket folk var det och jag ganska trött i benen på kvällen. "mässan" slutade vid 18 så vi hade några timmar på oss innan Liseberg stängde och naturligtvis hade vi fått gratis åkbiljetter... Inte för att jag åker så mycket, allt som går för fort eller runt hoppar jag över. Då blir det liksom bara Kållorado och farfarsbilarna kvar. När vi skulle stänga igen vår monter och fånga in djuren till deras nattförvaring lyckades Linda släppa ut en av sparvpapegojorna. Den lever nu det fria livet i Göteborg och Linda kommer att lägga ut ett spår av fågelfrön till Tenhult utifall att... :-)
Är lite orolig inför morgondagen. I fredags em ringde de från Linköping och ville att jag skulle komma upp och träffa PR personligen redan på måndag. Snabba personliga möten brukar betyda dåliga nyheter i cancervärlden. Inget jag ser fram emot.
Linda dekorerar fågelburar. Då hade vi fortfarande två Sparvpapegojor...
Våra terrarier

Linda, Sofia och Elin framför vår "monter"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar