måndag 28 september 2009

Höstskörd och pommes frites

Nu mår man nästan som en prins igen. Har lite svårt att sitta still och måste ha något för händerna hela tiden men det blir en del gjort här hemma. Saknar bara attt få sjunka ner i soffan med en film och bara slappa, det funkar inte tyvärr. Om ett par dagar till kanske. I går var jag på A6 och shoppade krokar till min nymålade vägg i källaren. Har rejält med träningsvärk efter rollern i dag vilket jag naturligtvis trodde var en ny tumör tills jag insåg att det bara var otränade muskler som spökade. Väl på A6 så satte kortisonhungern igång. Blir sjukt sugen på pommes med sheddarsheesesås efter några dagar på kortison. Som tur är behöver jag inga stora portioner så Happy meal räcker. OK, jag erkänner, det är leksaken jag är efter...
I helgen har jag skördat en del i mina odlingslådor. Jag har lagt in rödbetor och serverat hemmalagat rotmos, hur gott som helst. Nästa år sätter jag inga blommor, bara grönsaker. Ungarna har plockat björnbär på buskarna jag planterade förra året. Det blev riktigt mycket redan detta året, taggfria dessutom så man slipper bli sönderriven.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Ja, kortisonet sätter fart på en! Jag upplever samma sak, och får en sabla energi också. Jag har däremot en del problem med att äta efter strålningen, men det blir sakta bättre. Hamnade på din sida av en slump, kära medsyster. Jag har fått veta att min cancer är obotlig, och det var tufft. Jag önskar dig all framgång i din kamp, mot den här djävulska fienden! Stor kram
    Selka

    SvaraRadera