torsdag 3 december 2009

Direkt från Linköping

Ligger nu inlagd på onkologen i Linköping pga den outhärdliga smärta jag haft i buken senaste veckan. Här finns det surfdatorer så man kan både Facebooka och Blogga men det får bli utan bilder dock. Med dubbla morfindoser så har jag äntligen fått sova lite. En hel del prover har tagits och det har varit undersökningar, ultraljud osv.
I morgon vänter datortomografi på buk och bröstkorg och först då vet de säkert. En gissning från min läkare är att medicinerna faktiskt hjälper och metastaserna håller på att "falla isär" med blödningar som följd. Mycket smärtsamt men ändå positivt. Då har vi vunnit Jackpott, sa min trevliga läkare.

Är det inte det så har metastaserna börjat växa i rask takt och då är det slut på tabletterna och istället blir det cellgifter. Lite värre variant än förra gången kan man misstänka så då ryker väl håret och jag lär väl kräkas mig genom julen. Två scenarior som jag nu ligger och väntar på svar om. Svar får jag ev. på fredag em annars får jag vänta till nästa vecka, vilken kul helg det kommer att bli isf...

I dag skänker jag en extra ondskefull tanke till de som inte kan låta bli att förgripa sig på små barn. Jag blir så arg och har ingen förståelse alls. Lås in dem och släng nyckeln. Att barn ska vara trygga är det viktigaste, viktigare än alla pedagogiska mål som finns, viktigare än alla besparingar.

Är glad att jag bor i en kommun där man i spartider i första hand prioriterar de små barnen. Vi andra får väl överleva en lågkonjunktur och besparingar. Jag har tex inget emot att betala för min mat när jag är inne på sjukan över dagen för behandling. Vi känner alla av att det är lågkonjunktur och alla vill ändå inte ha några besparingar. Sorry, det funkar inte. Lite pengar i kassan = lite pengar till utgifter. Och de pengarna ska vi använda till våra barn i första hand, tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Vi tänker på dig och hoppas på rätt svar!
    //Djurvården gm Linda

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig Maria! ♥
    Jag håller med dig om att barnens trygghet är viktigast av allt!
    Många kramar till dig ♥

    SvaraRadera