söndag 29 november 2009

Adventsstök, parning och mer morfin

Nu är hela huset pyntat inför advent, adventsljustakarna på plats, utebelysningen igång och något mysigt lägger sig över huset. Mitt i all denna mysighet går jag omkring och har fruktansvärt ont.

Vet inte riktigt varför magen plötsligt ger så mycket liv ifrån sig. Om det beror på nya medicinen eller tvärtom, den hjälper inte så det växer för fullt. Iaf så går jag på mycket morfin nu och det gör mig såsig tycker jag, jag tycker inte det funkar så bra även om det tar udden av smärtan och hjälper mig att få sova.

Mitt i all smärta måste livet gå på som vanligt och jag och Ella har bakat pepparkakor och lussebullar. Inte så många pepparkakor dock, en liten tjej tröttnade fort på nyhetens behag.


Ella har igår överlämnat några skrivna lappar där hon författat några, i sitt tycke, bra husregler. Hon har noga läst upp för mig vad dessa regler innebär; Vuxna får inte bli arga på barn, Vuxna får inte bli arga på hundarna osv. En blivande politiker är jag övertygad om :-)
Nu har Margot varit två gånger hos Malte så nu väntar vi med spänning på de första graviditetstecknen. Det ska bli otroligt roligt att få smått i huset igen. Både Malte och Margot är så förliga hundar, går att ha lösa, jagar inte osv så jag tror det kommer bli bra familjehundar men inget för den som vill jaga. Vill påminna om min insamling till cancerfonden, 50:- borde alla ha råd med. Bara att SMSa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar