fredag 27 november 2009

Nytt besök

Återigen har jag fått "semester" på hotell Ryhov, vårt kära länssjukhus. Blev akut dålig i tisdags med svåra smärtor i buken. Inte ens mitt morfin räckte till. Under natten blev jag ännu sämre så onsdag morgon blev jag inlagd. De hittade inga akuta fel så det hela var troligtvis en överansträgning sen hela personalen var på Bodaborg på måndag, man måste ju klättra lite om man ska klara några poäng :-)Och i strid mot sina arbetskamrater är det inte att kämpa väl som gäller, här är det bara vinst som räknas...

Efter ny CT och ultraljud på buken fick jag och mina smärtor åka hem igen på torsdagen. Den 4 december gör jag nästa CT, då ska alla metastaser mätas för att se om det hänt något den sista månaden - dvs har medicinen hjälpt. Det känns lite oroligt i magen inför detta.

Georg skriver i sin blogg om den svenska cancersjukvården och man kan kostatera att det är tur att man bor i Sverige, vi är bra på att bota cancer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar