torsdag 5 november 2009

Nya mediciner

Nu närmar sig den nya behandlingen men först ska de kontrollera om jag är frisk :-) Jag har i dag varit i Linköping på Datortomografi och en massa prover. I morgon ska jag till Ryhov för EKG och ultraljud på hjärtat. På måndag blir det sen Linköping igen och då får jag veta om allt är OK. Är alla tester som de ska så får jag börja på den nya behandlingen direkt. Slut på friheten mao, tillbaka till landet utan aptit, ständigt trött och lite andra trevliga biverkningar. Och har jag sen tur är jag bland de ca 75% som denna medicin hjälper.

I dag har det varit ett riktigt höstrusk ute så det är tur att trädgården nästan är klar nu. Själv sitter jag helst inne framför brasan och myser, tycker inte om kylan. Mitt trädgårdsarbete nu kan bestå av att sköta våra krukväxter. Många av dem är orkideér, de har jag upptäckt kan blomma i evigheter om man glömmer bort att vattna dem. Har en enstänglad brudorkidé som blommar otroligt vackert. Den har jag köpt för en billig peng på IKEA så dyrast är inte alltid bäst. Desutom har jag en duktig tjej som dekorerar vårt hem, det är bra att ha en blivande florist i familjen. Just nu har hon lagt vackra höstlöv i en skål med värmeljus. Vackert och höstigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar