tisdag 9 juni 2009

En riktig turisttripp

Nu är vi hemkommna efter tre dagar i Göteborg. Lördag blev det båttur på kanalerna, räksmörgås och dopp i hotellets pooler. Söndag blev det Liseberg, 8 timmar med en überglad 3,5 åring som åkte allt, vissa saker ännu mer. Små grodorna 6 ggr, farfarsbilarna 3 ggr, sagoslottet 3 ggr osv.

Små grodorna var favoriten

Emma och kenth fick roa sig med de större attraktionerna så fick jag roa mig med det lite mindre vilket för övrigt passar mig precis. Mår illa av allt som går för fort eller för runt och tycker stora bergochdalbanor är läskiga. Förra året åkte jag en av de stora och då var det en liten kille i vagnen bakom som, efter åket, sa till mig att jag nog inte skulle åka den fler gånger...


Som vanligt passade vi på att äta gott på Lisebergs Hamnkrog, havskräftor och fisksoppa. De har en otroligt god aioli där dessutom. Vi var rätt möra när vi kom hem, speciellt jag som min vana trogen gett mig ut på en längre morgonpromenad innan. Vet inte riktigt hur jag tänkte där.

På måndagen var vi och besökte Trädgården och rosariet. fantastiskt vackert men jag glömde ta några kort. I dag har jag skrivit mina sista betyg, alla zoocert och alla C15intyg så nu är denna terminen klar och jag kan med gott samvete åka på "semester" i Linköping. Första cellgiftskuren väntar, så nu ska vi döda lite elaka celler.



En trött tjej med kaninöron, morotssvärd och nyvunnen isbjörn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar