tisdag 30 juni 2009

Nu är det klippt

Idag har vi varit hos frisören, jag och Ella. Mest Ella för det var hon som blev klippt. Jättesöt i page var tjejen tills vi kome hem och hon fick tag i en kökssax och prövade frisöryrket själv...
Själv mår jag sisådär just nu. Har mycket ont just nu så det blir mycket smärtstillande och det gillar jag inte eftersom jag blir "såsigare" då. Svettas kopiöst i värmen tack vare cellgifterna så det får gärna bli lite svalare. I går var det en artikel i JP om Sarkom. På familjesidan stod det om en tjej som forskar i just min form av cancer. Kul att någon gör det då det inte får lika mycket uppmärksamhet som vanligare typer av cancer. Det finns inget rosa bandet för sarkom precis.

I dag är jag iaf glad att jag har giltiga själ av ha time out från Socialnämden. Det är inte lätt att vara tvungen att fatta obekväma beslut pga det dåliga ekonomiska läget. Det är svårt för folk att förstå att finns det inga pengar går det inte att köra kommunens verksamhet på kredit. Spara är inte kul vare sig det gäller vård, skola eller omsorg. Då är det lättare att vara i opposition, då kan man lova det mesta eftersom man inte behöver ta de ekonomiska konsekvenserna för det.

Hos frisören

Hemmaklippning

2 kommentarer:

  1. Jag tycker Ella verkar vara ekonomiskt lagd. Med hennes klippning kommer det ta lång tid innan luggen hänger i ögonen!
    Malin

    SvaraRadera
  2. Haha, men Ella då!

    /lillsyrran

    SvaraRadera