fredag 26 juni 2009

Sommar

Nu är äntligen sommaren här och värmen gör att datorn glöms bort. Inser att det var länge sen jag skrev här. Vi har firat en fantastisk midsommar i Gränna med allt från sill till jordgubbar och glass. Häst och vagn som vanligt till Byaträffen i Uppgränna där det fanns midsommarstång, chokladjul, lotter, fika m.m. Allt i goda vänners lag precis som det ska vara. midsommardagen var vi med ungarna i Stadsparken, mycket lek och medhavd matsäck. Vilken fantastisk stad man bor i!

Veckan har ägnats åt en mindre operation på KK. Jag har fått en Port a cath inlagd. Det är en dosa nedanför nyckelbenet med ett rör till halsvenen. Där kommer jag nu att få alla mina mediciner och där kommer alla prover att tas. En stor lättnad då jag är mycket svårstucken. Linköping behövde 9 försök sist för att lägga en kanyl men på Ryhov blev det "bara" 4... Så nu är man lite stel och det ömmar lite. Men det hindrar inte att jag fortsätter med mitt arbete i trädgården. I dag har jag inhandlat 4 hallonbuskar och en paradisbuske så i morgon blir det gräva av. Min första klematis har börjat blomma iträdgården, stora blå blommor. Jag har planterat många olika klematis utmed vårt höga staket så nästa år ska det bli massor av blommor, tror jag och mina gröna fingrar...

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt med värme!
    Det som är del av charmen med trädgårdsarbete är ju att man får fantisera om hur det ska bli eftersom man inte sre resultatet direkt. För mig är det bra för jag hade nog tappat sugen om jag hade sett hur mina planteringar ser ut direkt...
    Ta det lugnt med grävandet idag!
    Malin Bergland

    SvaraRadera