lördag 13 juni 2009

Från cellgifter till sommarlov

Hemkommen efter två dagar i Linköping för första dosen cellgifter. Som vanligt blir man väl omhändertagen och jag fick äntligen ett samtal med PR, min läkare, som svarde rakt och ärligt på alla frågor. Det är ingen enkel sjukdom så behandlingen blir därefter, 6 månader med cellgifter i första omgången sen får man se. Ny datortomografi efter omgång 3 för att se hur det går. Caelyx och karboplatin heter mina nya vänner som ska ta kål på min cancer.

För många andra börjar nu ett välbehövligt sommarlov. Min stora tjej har klarat av sitt första år till florist. En hel klass med duktiga djurvårdare har tagit studenten på jobbet efter att först grävt ner ett fint hjärta av blommor i min trädgård. Fina blommor fick jag också av mina tvåor, de pryder sin plats utanför dörren. Jag hoppas att vädret i sommar blir bättre än de sista, trista dagarna. Enda fördelen är att min nysådda gräsmatta blir välvattnad.


Nej, det är inte hallonsaft...

1 kommentar:

  1. ja önskar dej en så bra sommar som det bara går med allt elende som du har många kramar Ingegerd Hugosson center kommpis i Taberg

    SvaraRadera