lördag 10 oktober 2009

Morfin och Obama

Då har man återigen fått tillfället att besöka "hotell" Ryhov, vårt fantastiska länsjukhus. Blev akut dålig i söndags med mycket smärtor och fick rådet att åka in till akuten. Där blev jag sittande i 4 tim i kö till medicin trots att jag vid inskrivningen påpekade att jag var gynpatient. Ingen smärtlindring men jag fick ett EKG gjort... Efter 5 timmars väntande så var jag åter på KK och där blev det bästa servicen direkt. Ketogan (morfin) mot smärtan och äntligen fick man sova lite. Under de följande dagarna fick jag sen besök av smärtkliniken, min cytoläkare och min kurator. Inte dålig service på detta ställe, bara en vettig spaavdelning som saknas... Okey, maten har en del övrigt att önska, efter en söndagsmiddag som bestod av örtmarinerad lammfile med klyftpotatis och kantarellsås (tack mamma) så gjorde sjukhusmaten ingen större succé. Nu har jag iaf medicinskåpet fyllt med medikamenter som ska hjälpa även när jag får mer akut smärta så jag slipper åka in till akuten varje gång. Söndagsmiddag
Landstingsmiddag...

Fredspriset till Barack Obama, vad ska man säga om det? Jag gillar honom men det känns inte som han gjort tillräckligt för ett fredspris och dessutom ligger USA i krig. Känns inte som om fredsprisets grundkriterier är uppfyllda... Dessutom finns det så många fredskämpar runt om i värden som kämpat i många år och känns lite mer berättigade, Aung San Suu Kyi är ett exempel. Jag håller med Annie, det handlar nog mer om de förväntningar man har på hans arbete framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar