lördag 3 oktober 2009

Smärta

När man kör igång med cellgifter så protesterar alla metastaser genom att göra ont. Smärta är en del av vardagen när man har cancer. Hur ont det gör beror på var metastasen sitter och vilka/vilket organ den påverkar. I veckan har jag haft extra ont och behövde påfyllning av mina värktabletter. Eftersom jag har en "egen" sköterska på KK så ringde jag dit och hon kontaktade dagens "cancerläkare" på KK som genast ringde in mer tabletter. När jag sen går till apoteket så får jag en liten ask med 20 tabletter! Räcker inte ens en vecka... Vet inte hur hon tänkte men i går var jag inne på KK och fick träffa en jättetrevlig läkare och det blev diskussion hurvida det var dax för morfin eller vi skulle pröva något annat. Det blev något annat + att han fixade ett recept på 250 tabletter av min vanliga smärtmedicin. Man värderar uppenbarligen mina tablettbehov ganska olika på KK :-)
Vi har varit hos frisören igen efter Ellas egna frisering i våras. Nu har det vuxit ut så man kan klippa ihop det lite med övriga håret men det är fortfarande kort som gäller. Nu har vi gömt alla saxar här hemma utifallatt...Det är skillnad på läkare och läkare...
Nyklippt tjej

1 kommentar:

  1. Tänker på dig Maria och på vad du går igenom.
    Många värmande kramar från mig.
    /Gunilla

    SvaraRadera