fredag 30 oktober 2009

Spöket laban

Novemberlov kräver aktivering av barnen. Tonåringen aktiverar sig bra själv med kompis som sover över, fika på stan osv. Men en fyraåring har lite andra krav. I går var vi på bio och såg Spöket Laban. Jag vet inte vad som var bäst, bion eller popcornen. De sistnämda dessutom nästan lika dyra som bion...
Nu är det snart fem veckor sen sista cellgifterna så jag mår rätt bra och är inte trött. Väntar nu på att Linköping ska höra av sig så jag får göra alla tester för att bli godkänd för studien.

I dag blir det en tur till jobbet, vi ska börja knåpa ihop kursplanen till vår nya djursjukvårdarprofil. Det är viktigt att våra bliviande "undersköterskor" fär en kvalitativt bra utbildning som ger jobb efteråt.
Har funderat lite på om jag ska fortsätta vara med i facket? Ekonomin är inte den bästa och 900:- är mycket pengar. Vad får man för sin fackavgift egentligen, en tidning jag aldrig läser. Skulle vara försäkringarna då kanske som kan komma till användning. Tycker facket är en trög koloss på larvfötter som ligger efter sin tid. Läs denna artikel på Newsmill så förstår ni!

Vill passa på och skicka ett stort tack till alla som hör av sig via kort, brev, facebook, bloggen, blommor och bidrag till min egna insamling till cancerfonden. Det värmer oerhört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar