söndag 18 oktober 2009

En hel veckas betraktelser

Oj, vad tiden rinner iväg ibland. En hel vecka sen jag skrev något. Kenth har äntligen kommit hem efter två veckors frånvaro i bla Indonesien. En riktigt smarrig chokladkartong hade han med sig, han känner sin fru efter 23 år tillsammans :-) Den första snön har anlänt vilket välkomnades stort av Ella men inte av mig. Det är inte vinter än, är min bestämda uppfattning. Ella däremot undrade raskt "kommer jultomten nu?" när hon såg snön ute.
Själv går jag här hemma och väntar på besked om det blir cellgifter på onsdag som planerat eller om de kommer att byta behandling. Denna sjukdom gör att man inte kan planera något framåt, en dag i taget är det som gäller. Annars mår jag rätt OK, har en del ont men med bra smärtlindring fixar det sig.
Jag har besök just nu av Cathrine som läser till fotograf på universitetet. Hon gör en skoluppgift som består i att göra ett bildspel om mig och hur det är att leva med cancer. Så nu har jag en skugga efter mig en hel vecka som fotar och spelar in ljud. Detta ska sen visas på fotomässan i Stockholm i november. Det ska bli spännande och se vad slutresultatet blir.
Min gamla Narra var jag på återbesök med på djursjukhuset och hennes urinvägsinfektion verkar läkt, hennes sköldkörtelvärden är också OK. Nu väntar jag besked på hennes levervärden, är de OK ska hon få börja på sina smärtlindrande tabletter igen. Hon behöver det eftersom hon har gamla skador som värker. Så denna månad har det varit dyrt att ha hund, jag har nått maxtaket på sjukförsäkringen så nu får jag dessutom betala 100% av räkningarna den närmaste tiden. Men det är hon värd, min vovve. Så lugn och snäll och gör nästan alltid som matte säger. Margot hoppas vi på ska börja löpa snart, vi har sett ut en hane som vi tror ska passa. Ånaryds Dante, Malte kallad, är en mycket snäll och lugn hane, ser trevlig ut och har ett superbra temprament. Så i vinter kan det bli valpar.
Vill påminna om min aldeles egna nystartade insamling till Cancerfonden. Bara att skicka ett SMS så bidrar du med 50:-, läs mer på min insamlingssida.
Marsipan och Anton Berg, det finns inget bättre
Narra
Årets första snö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar